Monday

Di Celah Celah Kehidupan

13

Ada seorang mamat ni. Kami kawan macam lelaki normal lain berkawan. Pillow fight, mandi bersama, main cuit2, cium2 pipi, dan sebagainya. Hujung minggu kami diisi dengan keluar ke bandar untuk aksi camwhoring, kemudian bakal dimuat naik di dalam friendster. Percaya atau tidak terserahlah.

Kemudian pada suatu hari, aku tengah main DoTA dengan khusyuk. Mamat ni datang kacau aku. Main cuit2 (haa.. kan betul). Mula2 aku buat selamba. Sekali Mortred aku mati. Aku tak fikir panjang terus kasi penumbuk kat dada dia. Dua bulan tak bertegur sapa. Akhirnya aku yang rugi. Sebab selama ni pergi kelas tumpang kereta dia.

Agak lama nak pujuk mamat ni. Tapi sejak peristiwa itu kami jadi semakin rapat. Malah hari ketika aku hendak beredar dari UTP, dia yang paling semangat kasi kata2 nasihat walaupun dia bukan jenis orang yang sebegitu. Sebenarnya sudah 3 tahun berlalu. Entah kenapa. Tiba2 semalam muncul kembali dalam mimpi.

Itu baru secebis kisah dari hidup aku. Banyak lagi perkara yang meletakkan aku di dalam situasi krisis begini. Sebagai manusia kita tidak boleh lari daripada masalah. Krisis rumah tangga, perselisihan faham, hilang kepercayaan terhadap makwe / pakwe / awek / balak / boyfriend / girlfriend / suami / isteri / gay partner dan banyak lagi. 

Kadang2 kita sibuk berkelahi, mancari siapa pencetus. Ada baiknya kita mencari bagaimana mahu menangani krisis. Kan?

Ni kelebihan guna laptop adik aku, banyak gambar2 best. Haha

p/s - pengomen pertama akan dapat hadiah daripada aku. domain percuma setahun? jangan demand sangat. Hehe

13 comments:

sufiyyah zulkifli said...Reply to comment

hadiah apakah?! hahaha.

quote punye gambar sangat comel! quote tu best.
sejak bila hidup blog balik? xsedar pun~ oh.
xguna domain sndiri kah???
:P

aku xbagi kad lagi kan? ;p

Pacifista said...Reply to comment

haha...mengamuk tak tengok tempat.mamat tu pun bergurau tak sengaja.hehe...apapun dah berbaik semula tu dah kira bagus la :)

Azah said...Reply to comment

ubey gay? LOL.. :P

biela bell said...Reply to comment

dalam hidup nie klu xde dugaan mmg xsah..barulah dapat pengalaman dari situ ;)

puanbee said...Reply to comment

haha rugi ye sebab biasa tumpang dia ..wah garang nya cuit2 sikit kena penumbuk ..wee

Nizam Ijam said...Reply to comment

pengomen pertama!

inna_risna said...Reply to comment

jgn cari siapa yg salah, tp adalah lebih baik cari jalan untuk betulkan apa yg salah...^^

Hans Hanis said...Reply to comment

wahhhh
gambar adik ko ke tu?

azman said...Reply to comment

Sedangkan suami isteri lagikan bergigit...ini kan pula kwn2 he3...

Izzati Liyana Sabri said...Reply to comment

peh, banyak betul relationship yang dapat dikenalpasti.

makwe / pakwe / awek / balak / boyfriend / girlfriend / suami / isteri / gay partner

haha. yah. can't agree more. cara menangani krisis lagi penting. cara kita, diam je. ego + tak jumpa cara lain yang boleh dilakukan.

WanFadhilah said...Reply to comment

sebab tu la orang cakap, kalau nak buat apa2 kena fikir dulu. kalau tak menyesal tak sudah.

tapi kadang2 kita sendiri pun tak sedar apa yg kita buat kan?

Pacifista said...Reply to comment

@Azah haha...statement cik azah panas.haha...

Admin said...Reply to comment

@sufiyyah zulkifli haha. adiah link free je. kah3. br sebulan piyah. gune blogspot je. domain2 tu nanti la. nk wi kad ke? approach me thru fb

@Hansx ah. die tukg amik gmbo. hehe

Post a Comment

Pendapat penulis tidak semestinya tepat. Sebarang komen, ulasan, atau kritikan dialu-alukan. Terima Kasih daripada ub3y