Thursday

Salah Siapa Ni

0


Tak sangka. Dalam diam hampir setahun aku tinggalkan blog ni bersawang. Aku sendiri pelik. Ke memang sikap aku hangat-hangat tahi ayam. Semangat kejap, kemudian luntur balik. Luntur sebulan dua logik lagi tapi kalau dah setahun, update, dan cuti setahun baik aku berhenti terus.

Serius aku respect kepada blogger-blogger yang memang sangat padu komitmen mereka. Ada yang aku follow sejak bertahun-tahun lepas sampai hari ni boleh menulis macam biasa. Nak cakap diorang tak busy, aku rasa mostly ada kerjaya sendiri. Jurutera, guru, suri rumah, ok fulltime blogger pun boleh.

Tak tahu nak salahkan siapa. 

Sebelum ni kalau ada idea nak tulis apa, aku draftkan dalam phone dulu. Taip sikit-sikit sambil tunggu terlelap. Kadang-kadang apa yang terlintas dalam otak, tak pun time lepak dengan member, online ke, aku terus save dalam phone. Malah sesetengah entri sambungan aku dah taip siap-siap. Time tu aku dah rasa lega, mungkin boleh kembali komited menulis blog.

Sedangkan manusia sendiri sampai ajal, apatah lagi telefon bimbit kan. Mungkin aku sendiri bangang caj phone nokia guna charger blackberry member aku. Lubang kabel USB memang nampak sama tapi aku rasa hati diorang memang tak sama. Tekan-tekan tak hidup. Sentuh sikit terus padam. Sah. Memang kerja bangang. Habis semua draft dalam tu. Phone memory tak boleh access through USB kabel. 

Tu alasan satu. Alasan kedua aku takde kemudahan internet kat rumah sewa. Broadband ada tapi tak terlintas langsung pasal blogging. Bodoh kan. Alasan ketiga busy belajar. Keh keh keh.

Biasalah, nak seribu daya. tak nak seribu dalih. Mungkin tahun depan kemudian aku update lagi. Tu pun kalau ajal belum sampai lagi. Apapun selamat berpuasa, selamat hari raya. 

0 comments:

Post a Comment

Pendapat penulis tidak semestinya tepat. Sebarang komen, ulasan, atau kritikan dialu-alukan. Terima Kasih daripada ub3y